torsdag 14 januari 2010

Världens sötaste...

... lilla tjej! Jag är stolt moster till denna lilla solstråle. Det finns inte ord, vilket mästerverk!.



Appropå mästerverk, det finns en sång som vi har sjungit i samband med barnens barnvälsignelser. De gillar att jag eller den som nattar sjunger den när det är dags att sova och för nån dag sedan var det mormor som skulle natta A. Han ville höra en sång och mumlar, det är nåt om en gubbe som skapar...
Mormor fick kväva ett gapskratt för texten är såhär.

När GUD skapade alla stjärnor, gav han namn åt dem
med sin starka röst, men när du skulle födas
saknade han ord.
Hans hjärta darrade, tårarna rann,
när han för dig, öppnade livets grind.
Ett mästerverk som fadern har skapat, ett äventyr,
ditt mål är att tillbe vid hans tron. Du är skaparens klenod...
Du är ett mästerverk, konungabarn.


Ja, det var nån gubbe som skapade, hi, hi. Barn är härliga!

3 kommentarer:

  1. Ja hon är verkligen en solstråle, så söt och glad!

    Att hon lyckades mormor! Bra anekdot, värd att skriva upp.

    Så fin text i den sången...
    KRAM /S

    SvaraRadera
  2. Helt underbart, han är bara för go' lilla A som jag är stolt moster till. Och lilla E är ju helt klart en solstråle (fast jag är ju bara "lite" partisk förstås). Hon har börjat klappa händerna så fort det är lite applåder på tv lr nån annanstans. Har liksom fattat att det är så man ska göra då. Idag när jag nattade henne så nästan sov hon mot min axel. Så hördes applåder från På spåret och hon lyfte lite på huvudet, fortsatte blunda, klappade lite, la ner huvudet igen och fortsatte sova. Då var det oxå lite svårt att hålla sig för skratt. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ha, ha... Vad skulle man göra utan barn, de förgyller verkligen livet! Kram S

    SvaraRadera