onsdag 27 januari 2010

Dalarna nu & då

Just nu är jag inne i en period av stor patriotism....
Jag såg ett reportage i en tidning där de hade mycket av dalarna i sin inredning med på ett nytt och uppdaterat sätt. Det satte fart på mig och nu har jag special beställt en dalahäst av "homebylina" . Får se om den kommer i produktion sedan, det beror väl på hur resultatet av min idé blir. Sedan har MalinPhoto hjälpt mig att fota av en kurbitsmålning som sedan gjorts om till svartvit och beställts på canvas. Väntar med spänning.... Bilder kommer när de fått sin plats här hemma.



Kanske man skulle investera i ett par handmålade clogs till sommaren... Det är väl Dalarna om nåt! Vi har så mycket av tradition och kultur här i Dalarna även om den kanske är lite utspädd såhär i "rumpmaslandet", men det är kul att ta tillvara på (i rätt mängd såklart ;) ) Fler som tycker som mig?...
Nu ska vi se om det blir lite scones med aprikoser och solroskärnor till förmiddagskaffet. Kanske blir det en träff med "lattemorsorna" (grannarna). Ikväll är det N andra innebandyträning, vilket nedräkning vi har haft, ända sedan förra onsdagen... Ja, det är härligt när barnen hittar nåt som är så kul så man springer runt och ler på planen.
Nu till en ny dag med nya möjligheter! Ha det gott! / Sofia

4 kommentarer:

  1. Hej vännen! Ja, du har nog kommit in i någon form av dalasnurr ;=) Men du, det kommer bli super med "kullabandet", tack för idén, ska köpa på mig flera meter..vem vet du kanske har börjat en ny trend! =)Vet du till lilla E tycker jag att du ska köpa en "dalaklänning" i mjukismaterial! Lattefika lät mysigt...här hemma har jag äääntligen två feberfria killar och massa plugg att göra! Blir pulverkaffe och nån torr skorpa..känns väldigt glamouröst ;=) Kram, kram Lina

    SvaraRadera
  2. Det blev ingen lattefika på fm men kanske ett födelsedagsfika nu på em... Får så om Filip är frisk bara...
    Ja, en dalasnurr är det men jag gillar det. Kul om det blir bra på hästarna också. Får se vad Cranberries säger om det....
    Lycka till med pluggandet. Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Ja, Lina,en så'n daladräkt vill jag också ha! Men den passar nog illa på T... Vi får försöka med en tjej nästa gång.
    Men jag gillar din dalasnurr, Sofia! Ingen dum tanke, borde ta efter och göra det mer "hemma" här nere. Jättefina foton på kidsen, föresten! Synd att det inte blev av att åka till
    alin när vi var hemma, men jag hoppas hon kan nästa gång!

    SvaraRadera
  4. Kinna, kul att höra från dig. Ja, definitivt mer Dalarna därnere, det tycker jag.
    Ja, vi är så nöjda med bilderna. Svårt att välja ut förstoringar bara, vill ha alla bilder stora på väggen..men det kan ju lätt kännas som lite för mycket, eller?!...
    När är nästa gång till Dalarna då?
    Kram Sofia

    SvaraRadera