fredag 22 januari 2010

Kids



Idag presenterar jag ett självporträtt av mellankillen. Han har precis börjat gilla att låna min mobil och knäppa kort, hi, hi... Ja, vad säger man, underbart leende!
Idag har jag fått ta över en lek som mormor introducerade tillsammans med A.
Hans fantasi gör att det är enkelt att leka med honom, det är bara att hänga med.
Vi har åkt bil (en madrass i hallen) till Kolmården (vardagsrummet) där var jag och lilla E besökare och A djurskötare. Han matade lejon och flodhästar och vi tittade på. Sedan drog vi till Skansen i bilen, där besökte vi lilla skansen och stora skansen (Antons rum). Efter det var det dags att dra till Finland med bil och färja (madrassen igen). Anton hade varit där innan och bytt fönster i stugan vilket han berättade för mig i bilen för det visste inte jag såklart....
På färjan lekte A i bollhavet innan restaurangen öppnade.... Allt precis som när han åkte till stugan i Finland med mormor och morfar.
Mamma, du kan vara både mormor och mamma... Självklart! Så då sa han mormor till mig ett tag, sen var jag mamma igen.
Bara ett litet utdrag från min dag som i övrigt bestått av mycket bärande. Lilla E är inte riktigt lik sig, har inte sovit mer än max en halvtimme i taget under dagen. Resultatet = Missnöjd liten E som egentligen bara ville sova....
A har lekt med sin bästa kompis, tänk att de kan leka i flera timmar utan avbrott, imponerande, ev bildbevis senare. Nu måste jag nog tyvärr väcka lilla E så att hon inte blir vaken hela natten.... Ja, det är inte lätt att vara liten!
Ha det gott! /Sofia

2 kommentarer:

  1. fantastiskt med fantasi! Lite av den skulle man ha :)

    SvaraRadera
  2. Ja, speciellt i såna här tider :)...
    Kram S

    SvaraRadera