fredag 8 januari 2010

Är det dags för en makeover...

Har gått med känslan av att jag ser så trött och glåmig ut ett tag nu.
Kan ju i och för sig vara en effekt av bebistiden, ingen sömn = ringar under ögonen, några kilon för mycket, vinterblek och förkyldröd näsa....vad tror ni?
Hur som helst, är sugen på en makeover, bara ett litet lyft så jag ser piggare ut igen... Alltid när jag känner så här så funderar jag över att klippa bort lite av min stora kalufs, känner mig liksom instängd i allt hår.
Har lovat mig själv att inte klippa lugg då det medför extremt mycket jobb eftersom jag är självlockig och luggen alltid drar upp sig och puffar så snyggt om man inte plattar eller fönar. Såg i alla fall en bild i Damernas idag på en tjej med lugg och något fick mig att återigen bli sugen på att ta saxen och klippa till.
Hjälp mig! Kan ni vara med och tycka, hur ska jag göra?



Kommer om man ska gå på tidigare känslor att ångra mig så fort den åkt av men det är ändå lite lockande.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle ju kunna säga: gört!! för att jag vet vad du menar med att man behöver en makeover ibland. Men jag säger: gör det inte! Tror att alla hårtyper någonstans ångrar lugg när man har klippt till den. Det är kul en vecka och sen är man less på att den är ivägen. Du är ju jättefin i håret nu!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Håller med Sara...gör det inte, du kommer ångra dig! Kan du inte slänga i lite färg i håret, tycker du är så fin när du har lite blonda slingor i ditt hår! Som du säger så vet vi ju att bebistiden sätter sina spår...du är en FIN person och en FIN vän! KRAM Lina

    SvaraRadera
  3. Ok, det var det jag ville höra tror jag ;)
    Tack min vänner, ska inte klippa lugg, bara ta bort lite av kalufsen kanske och lägga i färg, det har jag planerat att göra länge.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Håller med, du brukar alltid ångra dig och sen är det ett litet elände tills luggen växt ut så pass att du kan dra den bakom örat (eller nåt). Kram Anna

    SvaraRadera