söndag 3 januari 2010

Husmorssemester

I somras läste jag om husmorssemester i tidningen Mama tror jag. Tyckte det lät som en bra idé att vila upp sig en vecka utan man & barn...
Sagt och gjort, bokade en sista minuten till solen tillsammans med en av mina systrar. Va lyxigt! En kompensation för alla fiskeresor min man åker på.
Här kommer några bilder därifrån. Jag längtar tillbaka! Får göra om det igen när lilla E blivit större. Kanske ska jag övertala min andra syster att hänga med då... Hon behöver ju också husmorssemester... Nån mer mamma som känner sig manad, ska vi säga år 2012? Helt plan fullt med mammor som behöver vila upp sig och sakna sina familjer i en vecka...





Så här spenderades några kvällar, bärbar absolut pytteliten Dvd mellan sängarna, en kopp te och mys. Perfekt!... Gravid som jag var så satte jag nog min prägel på semestern, inget röj bara vila, mys och lugnt tempo. Vad mer orkar man i värmen? ;)


Lillasyster, I love U! Tack för att du följde med!



Tiden går fort när man har roligt men känslan av att snart få träffa barnen satt som en klump i magen hela hemresan. Nyttigt för både mamman, mannen & barnen att få sakna varandra. /Sofia

4 kommentarer:

  1. Å, det var väldigt mysigt att resa bort tillsammans. Tänk att vi har svettpärlor i pannan fast klockan kanske var nio på kvällen... Det var varmt!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Känns härligt nu när det är kallt o bistert, men har för mig att vi tyckte det var i varmaste laget...

    SvaraRadera
  3. Hej hej Fia.
    Vad gott att ni kunde komma iväg tillsammans! Det behövs verkligen att få komma iväg själv ibland...
    Jag jobbar imorgon också, sedan är jag ledig. Vi kan väl höras om att "träffas och leka"? =)
    Kramar Mia

    SvaraRadera