måndag 15 mars 2010

Vi är bästisar....

När jag var liten lyssnade jag ofta på sagor med bok till. Man lyssnade och vände blad när det plingade. Vi hade "Micke och Molle", en räv och en hund som blir bästisar. Jag kan fortfarande höra deras röster... "Du Micke" "Ja, Molle" "Vi kommer alltid vara vänner för evigt." "Ja, för evigt!" Så gulligt!

Min A, har en bästis som han helst skulle vilja leka med varje dag. Tyvärr bor de lite utanför stan så det går inte alltid att få till leken.
Senaste gången de lekte "tvingade" jag ut dem i solskenet en stund, det satt lite hårt åt och jag tror att de frågade 5 gånger inom loppet av 20 minuter om de fick komma in.

Till slut mutade jag dem med lite fika på trappen för att de skulle kunna vara ute en stund till. De tyckte det var lika mysigt som det ser ut på bilden.



Första fikat utomhus för den här våren, fler lär det nog bli för det finns ju nästan inget mysigare än lite kylig luft och solen som värmer på skinnet.
Simon, din bästis väntar på dig.

4 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka i "bloggvärlden", jädrans datorer som skall krångla!! Mysigt det såg ut med fika på trappen, sa vi också fika på din trapp imorgon......?

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fina dom är, värmer i hjärtat! Du, Simon grinade som en tok igår efter han kom hem från dagis! Han ville leka med ANTON!! Men vi tyckte det blev lite för sent. Vi får se till att de får träffas i veckan! Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Oh, vad mysigt det ser ut och vad härliga de är!!!!
    Jag hade också Micke och Molle, men kunde inte lyssna på den, eftersom jag blev så ledsen i slutet...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att datorn är på plats - så att du kan blogga igen menar jag.. det var varit lite tomt (fast vi är systrar och bor i samma stad, hm..). Ja ja, det är ju det är med sjuka barn också som ställer till det när man vill ses ;-)
    Så goa och mysiga de ser ut killarna, underbart med sol och dropp från taket.
    Kram Anna

    SvaraRadera