onsdag 23 juni 2010

Sommar i trebarnslyckan

Nej, jag får inte till det....
Nu har min mobilkamera börjat strejka också så bilder blir ni utan...
Men, jag får inte till det, 8 juni var sista inlägget.... Kom igen. Lite oftare borde man väl kunna få till nåt inlägg. Nej, tydligen inte. Tack alla ni som finns kvar därute och tålmodigt väntar på när det ska hända.
Nu sover i alla fall alla barn efter en
varm & härlig sommardag på vår gata i stan.

Tack grannarna och Lottis för en skön dag med roligt sällskap. Ni anar inte hur tacksam jag är över er!! Hoppas jag lyckats få er förstå hur mycket ni betyder för er granne.

Hur har då dagen varit för er som inte varit med på "vår gata i stan"....

Jo, började med frukost, att skicka N på fotbollsskolan, dammsög hela huset, bäddade sängar, W kom och lekte med A, matade E, grannen kom och skulle dricka kaffe hos andra grannen.... Jag var välkommen dit.... Kaffe, jordgubbar, glass, saft, sol, barn, lek, bråk, sövning av bebisar, lunch (va tiden går när man har många omkring sig), vi vuxna hann med att dela livet och det vi står i just nu medan barnen lekte, vi fikade, barnen målade vattenfärger, hoppade studsmatta, .....
Kom hem på eftermiddagen nångång, plockade lite i huset, vattnade ute, förberedda middag, A gick över och badade hos W. Mannen kom hem från Oskarshamn, handlade färg, grillade, åt middag, badade barn, nattade barn och nu väntar disken på bänken. Mannen målar plank till vårt altantak.... Ja, undrar om jag missat nåt...hmmmm, blöjbyten, toabesök, fler sövningar av bebis.....

För er som inte hann med, eller ens orkade börja läsa, så var det bara en vanlig dag "på vår gata i stan" där det är sommar i trebarnslyckan!

Nu skulle jag önska att jag orkade börja med mitt vita flaggspel som jag vill ha i matrummet eller sovrummet, har inte bestämt mig än men jag vill börja, får se om jag orkar.....

Hoppas ni får en skön kväll och jag önskar framför allt alla trötta föräldrar en god natts sömn.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar