söndag 27 juni 2010

Home made ... müsli den här gången

Receptdags...


Jag brukar göra min egen müsli. Tycker den blir mycket godare än den man köper färdig & så får jag möjligheten att variera som jag vill med olika smaksättningar :)




Idag delar jag med mig av grundreceptet och jag hoppas att ni kommer testa.
SÅ GOTT till filen på morgonen.



Müsli
4 dl rågflingor
5 dl havregryn
2 dl dinkelflingor
2 dl boveteflingor
50 g valnötter
2 dl solroskärnor
1 dl kokos
1 dl linfrön
1 dl sesamfrö
I en stor skål
½ dl honung
3 msk rapsolja
2½ dl vatten
Blandas, häll över grynen och blanda/gegga tills alla gryn är blöta.
Bred ut müslin i en långpanna.
Rosta i ugn 30 minuter på 200 grader, rör om ca var 8 minut.
Låt müslin kallna och blanda ner 3 dl varlfri torkad frukt.
(Jag tycker 3 dl frukt är lite mycket, ni bestämmer själva)
KLART att Njuta!
Ett tips! När ni köper torkad frukt, kolla innehållet.
Viss frukt/bär innehåller mycket tillsatt socker och det är ju onödigt ;)




Det var allt! Ha en skön dag i solen :)
Här kommer vi hålla oss inomhus eller i skuggan,
är super förkylda!!!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar