onsdag 10 februari 2010

Rött är sött



I vardagsrummet går färgskalan i vitt, grått och svart.
Det är snyggt men det blir lite dystert utan nått som bryter av.
Min man föreslog röda detaljer och det tog jag fasta på.
Var in på Åhlens igår och fyndade två kuddar till soffan. Lite folklore stuk på dem så de passar till kommande detaljer i rummet. Skulle inte ha köpt dem till fullpris men när det är mer än halva priset funkar det. Är rätt nöjd! Ljuslyktorna är från MIO. Bra pris även på dem. Lite i taget så är det snart klart, nu är det bara mattor, förvaring och lite på väggarna som saknas.



När vi skulle hem från stan, jag och tre barn startar inte bilen! Vi hade lånat min mammas bil och den var stendöd! Va, hur kan det bli så?? Ja, så där stod jag....
Ringde efter moster, lånade startkablar av min ingifta morbror och så fick vi hjälp av en snäll farbror som tyckte att vi behövde lite assistans.
N sa.."Mamma, nu har du nåt att blogga ikväll...." och han fick ju rätt :)
Idag är A hemma med feber och en gräslig hosta. Stackarn.
Ha det gott! /Sofia

5 kommentarer:

  1. Haha! Hän är rolig den där N :)
    ser ju riktigt snyggt ut! När får man se kurbitsen? Är väldigt nyfiken!

    Kram /Sara

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är han :)
    Kurbitsen är under omkonstruktion... Får se när den blir klar men jag väntar också, hoppas det blir bra. Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej, åhhh va kul att se bild från vardagsrummet, det kommer ju blir KANON fint! KUL! Har fixat cd skivan nu så du vet!!! Kram och TREVLIG HELG!

    SvaraRadera
  4. Hallå! Hoppas Anton är bättre! Har en kille här hemma som blev hur besviken som helst när han fick veta att vi inte skulle till er på lördag! Hästen är klar så jag tar med den till kyrkan i morn, måste oxå få berätta att jag har fått en återförsäljare till. Furutorps inredning och design, en jäääättefin butik med bland annat märken som lexington, gant mfl. Känns jättekul men då har man lite mer och göra nu då! :o)Nehej, nu MÅSTE jag plugga! Ha det gott, syns i morn :o) KRAM Lina

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för hästen! Så fin! Kul att vara ensam, än så länge, om en häst....
    Kram Sofia

    Tack för skivan Malin, nu ska det göras fotoböcker! Trevlig fredagskväll...
    Kram Sofia

    SvaraRadera