torsdag 18 februari 2010

Hissa segel

För ett år sen ungefär fick jag prova hur det känns att segla Ocean Race båtarna...
eller i alla fall nästan....
I deras monter på båtmässan fick man prova att hissa segel. Mycket jobbigare än man kan tro, rejäl mjölksyra mot slutet. Man behöver definitivt vara vältränad för att segla de båtarna!
Kan i alla fall stolt dela med mig av att jag fick snabbaste tjej-tiden under dagen. Inte illa om jag får säga det själv ;)



I år blir det ingen båtmässa på grund av lilla E som jag inte riktigt kan uppbåda energin till att ta med ner en hel dag på Älvsjömässan tillsammans med några tusen andra vattenälskande människor.

Hade trevligt besök här idag, Karolin med triss i grabbar kom till oss. Tack för en trevlig eftermiddag, Karolin!

Må så gott! /Sofia

4 kommentarer:

  1. Oh, visst låg lilla E i din mage där, utan att du visste om det...?
    KRam

    SvaraRadera
  2. Tjena!! Saknade dig i onsdags, men nu var det vår tur med feber och hosta!! :-, Vi kanske kan ses nästa onsdag!!! Kram och trevlig helg! Malla

    SvaraRadera
  3. Whohoo!! Bra jobbat på en mässa med säkert mer än en seglare :)

    SvaraRadera
  4. Jag saknade dig också, Malin. Har ju blivit lite av en vana att se er grannar på onsdagarna. Vi siktar på nästa onsdag helt enkelt. Ha det så gott!

    SvaraRadera